۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

سیاست، ولم کن بابا!

عجب ماجراییه!!
من مونده بودم این بابا، باز چی شده قاطی کرده؟! اینکه زده بود به فاز مظلوم نمایی!
اما چیزی از این تفکرات عمیق در ذهنمان نگذشته بود که خبر رسید، هیهات چه نشستی یهداخانم که زلزله اومده! شیرپاک خورده دلیری به نام محمود ولوله ای به پا کرده! (چقدر دلم براش می سوزه، کاش کاش کاش سالم بمونه)
خداوکیلی پشت دستم هنوز قرمزه! آخه اصلا خوشم نمیاد سیاسی بنویسم. من باید برم تو آشپزخونه ظرف بشورم آخه! آخه من و چه به این حرفا!
خیلی می شنوم که می گن؛ خانم شما باید بری با ماشین لباسشویی کار کنی نه که...

۲۱ نظر:

  1. سلام خيلي خوب نوشتي خوشم آمد

    پاسخحذف
  2. یهدا جان به هر حال در دنیا یک بار زندگی می کنیم. حالا بماند اون دنیا چه بلایی بر سر ما بیاید.

    پاسخحذف
  3. سلام
    ممنون از پیامتان
    هر کس جواب نداشته باشه دری ودری مینویسه
    پس نا راحت نشوید
    راستی با تبادل لینک موافقید؟
    خبر با شما
    موفق باشید

    پاسخحذف
  4. یهدا جان این درد دل کردن های تو داره به من هم سرایت میکنه میترسم همین روزا یک درد دلی با همتون بکنم که اون سرش نا پیدا
    ولی مطمئن باش که نمیکنم

    پاسخحذف
  5. درود یهدای عزیز

    اینو به شوخی نوشتی ولی حتما میدونی که دلایل تظاهرات 15 خرداد 42 این بود که شاه لایحه اصلاحات ارضی و دادن حق رای به زنان رو به رفراندوم گذاشت و آخوندها گفتن شاه میخواد بنیان های اسلام رو با حق رای به زنان به لرزه در بیاره. همه اخوندها فتوی دادن و به تظاهرات دعوت کردن. چپ ها و توده ای ها و کمونیست ها هم اعلام آمادگی کردن. میدونی جالب چی بود؟ زنان ایرانی اومدن تو خیابون و به اینکه شاه میخواد بهشون حق رای بده اعتراض کردن. این کمدی نیسته به نظرت؟ این یک درام دردناکه از کم بودن شعور چند نسل از مردم سرزمین ما.

    من خودم دل خوشی از محمد رضا شاه ندارم ولی هرگاه یاد 15 خرداد 42 میفتم از خودم میپرسم اون زنانی که تو تظاهرات بودن به چی اعتراض میکردن؟

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  6. شما را به خواندن چند شعر کوتاه دعوت می کنم
    به دور از سیاست
    www.ayayesafed.blogfa.com
    محسن مطلق

    پاسخحذف
  7. درد ما درد هجوم است هجومی عجیب بر سرزمینی که تاریخ و تمدن و هنر از ان است هجومی از میان همه روس و انگلیس واین سال ها چین و عرب نو هم مزید .... ان ها غرامت می خواهند غرامت انچه که عقده دارند در طول قرن ها که اتش و خداوندگار تمدن علم و دانش و اهن همه از ایران است و ان ها مغضوب هستند .... درد ما وطن است ایران !

    پاسخحذف
  8. درد ما درد هجوم است هجومی عجیب بر سرزمینی که تاریخ و تمدن و هنر از ان است هجومی از میان همه روس و انگلیس واین سال ها چین و عرب نو هم مزید .... ان ها غرامت می خواهند غرامت انچه که عقده دارند در طول قرن ها که اتش و خداوندگار تمدن علم و دانش و اهن همه از ایران است و ان ها مغضوب هستند .... درد ما وطن است ایران !

    پاسخحذف
  9. سلام خانومي
    خيلي گلي عزيز
    خوشحالم اينجام به زور پيداتون كردم
    پيش منم بيا ..؟؟؟؟

    پاسخحذف
  10. راستش همچینم خجالتی نیستی از اون کامنتی که واسه من گذاشتی معلومه به شدت هم اعتماد به نفس داری

    پاسخحذف
  11. خانوم ميم
    ديگه به اندازه يو انقدر خجالتي و البته ترسو نيستم كه قايمكي پيغام بذارم!!!

    پاسخحذف
  12. سلام به دوست خوبم یهدا خانم عزیز
    مطالب جالب و سبک نگارش جالب تر آن همیشه مورد علاقه بنده بوده است!به هر حال پشت دست که هیچ تمام تنمان سرخ شده است...
    به امید رهایی
    ممنون از لطفتان
    تیمچه نویدالدوله: سرتیم

    پاسخحذف
  13. یهدا جان من هفتگی بروز میشم و تا آخر هفته بروز نمیشم موفق باشی قربانت نوشین

    پاسخحذف
  14. سلام ممنون ... درسته یخورده وقتم کمه .. میتتونید بهم کمک کنید ؟؟؟؟

    پاسخحذف
  15. یهدا جان سلام .
    بیانیه موسوی برای 13 آبان جواب سوالت توش هست
    یه سری به من بزن

    پاسخحذف
  16. سلام دوست خوبم
    ممنون که به کلبه محقر من سر زدین و نظر گذاشتین.وبلاگ جالبی دارین با موضوعات جالب و اتفاقا من هم مثل شما درون گرا و کمی خجالتی هستم و عاشق بحث کردن البته اگر گرفتاری امان بدهد و وقت داشته باشم.در ضمن تنها و تنها خود هستین که می تونین از این خجالتی بودن خلاص بشین.من قبلا خیلی خیلی خجالتی بودم اما خودم خواستم و الان خیلی بهتر شدم.راستی یهدا به چه معنایی است؟؟؟
    راستش تا جایی که یادم می یاد در این 35 سالی که از خدا عمر گرفته ام 25 سالش دلم محروم مانده بوده در حسرت پیغام دوست اما همواره امید دارم که نشانه ای یا نکته ی سربسته ای از دوست بهم برسه.هنوز امیدم رو از دست ندادم و کورسویی امید دارم به لطف و کرمش.با اینکه حسرت بسیار می کشم و زندگی به نظر من در دوبیتی ها و رباعی زیر سروده خودم خلاصه شده است:

    زندگی تلخ و غم انگیز است میدانی چرا؟
    زندگی تکرار پاییز است میدانی چرا؟
    زندگی درد جدائی ها که هر روزش غم است
    زندگی اجبار و پرهیز است میدانی چرا؟
    --------------------------------------------------------------------------

    تا بوده به دل غمی حزین بوده وهست
    در باطن آدمی همین بوده وهست
    هرگز به دلــــم امید واهی ندهم
    تقدیرعوض نگشته این بوده وهست
    -------------------------------------------------------------------------

    زندگی چیزی به جز اندوه نیست
    زندگی غیر از غمی انبوه نیست
    تا به کی باید زنم خود را نهیب
    غم نرفت از دل که این مکروه نیست
    ---------------------------------------------------------------------------

    اما باز هم """دارم امید یک نشان یا نکته ی سربسته ای"""

    ما ایرانیها مردمی سیاست زده ایم و سیاست و سیاسی بودن توی خون ماست.اما گاهی باید از این سیاست بی پدر و مادر کنار کشید.گور بابای حکومت و حکومتیها.تا 90 درصد مردم به اون سطح از آگاهی نرسند که معنای دموکراسی واقعی و سکولاریسم را نفهمند و این دین که افیونشان شده را با سیاست یکی ندانند، تلاش سیاسیون واقعی و دلسوز بیهوده است و به نظر من آب در هاون کوبیدن است.آزادی بهاء دارد و بهای آن جان انسانهاست.اگر می خواهیم آزاد زندگی کنیم باید از جانمان بگذریم.چند نفر را در ایران می شناسید که حاضر باشند به خاطر دیگران از جان خود بگذرند؟؟؟هر موقع این تعداد به 50 درصد رسید مطمئن باشین زمان رفورم رسیده است و رفورم خود به خود صورت می گیرد.
    ممنون و موفق باشین

    پاسخحذف
  17. با نزدیک شدن به روز 13 آبان شور و حالی عجیبی بین مردم ایجاده شده است که گویا همه خود را برای این روز به گونه ای در حال اماده کرده اند.شما چه نقشه ی برای این روز کشیده اید؟
    راستی ممنونم از نظرت توی وب شعرم خیلی خوبی تو
    مرسی

    پاسخحذف
  18. متاسفانه 10 ثانیه بیشتر نگاه نکردم و از 23 ساعت و 59 دقیقه آن چشم پوشی کردم!!
    اینقدر کارهای مهم تر و اساسی تر برای فکر کردن وانجام دادن هست که آدمی وقت را برای آشغالدونی ای به اسم تلویزیون ایران حروم نکند!!

    پاسخحذف
  19. سلام. بی بی سی و صدای امریکا منفي هستند براي جامعه ما يا مثبت؟

    پاسخحذف
  20. حالا اين محمود چي كار كرده ؟

    پاسخحذف
  21. سلام
    ممنون از پیامتان
    بررسی می کنیم بعدا به شما جواب می دهیم
    ما شما را لینک کردیم
    موفق باشید دوباره سر میزیم و جواب را می گوئیم

    پاسخحذف