۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

تبعیضی های خدا

من یه چیزی کشف کردم!
این که پدر و مادرها همیشه یکی از بچه هاشونو بیشتر دوست دارن و بین بچه هاشون فرق می ذارن بر کسی پوشیده نیست!
اصلا هم استثنا نداره، چونه نزنید.
کشف جدید من یه چیزی تو همین مایه هاست
خدا هم بین بنده هاش فرق می ذاره!
خدا بعضی از بنده هاش و دوست داره، خیلی بیشتر از اون یکیا
اصلا هم دلیلش خوبی و ثواب و مواب و نماز و این چیزا نیست!
همینجوری خدا حال می کنه به یکی خیلی فاز بده!
هرچی که فکرش و بکنی می ریزه جلو پاش، همینجوریا، همینجوری!
تو دلشم می گه؛ عشقم می کشه!
کیه که بتونه لب بجنبونه...

۱۷ نظر:

  1. این تبعیضی که می گین دقیقا یکی از اولین مواردی بود که موجب شد من در مورد عقایدم عمیق تر فکر کنم و به این نتیجه برسم که واقعا در خلقت در حق بعضی ها تبعیض شده. متاسفانه یک جامعه دینی هیچگاه نمی تونه این تبعیض را قبول کنه و در نتیجه اقدامی هم برای رفع این تبعیضها نمی کنه.
    فکرش را بکنید می گن طرف معلوله چون حتما والدین اون کار بدی کردن!!!
    اگه اشتباه از والدین هست چرا اون باید تقاص پس بده. و یا خدا اون دنیاجبران می کنه(وعده سرخرمن).
    به همین دلایل من اعتقاد دارم یک جامعه دینی جامعه ای نیست که مردم برای رفع مشکلات همدیگه تلاش کنن و در کل یک جامعه دینی هیچگاه یک جامعه اخلاقی نمی شه.

    پاسخحذف
  2. البته آقای مطهری می گه این تبعیض نیست و تفاوت هستش و در کتاب عدل الهی می گه خدا بر اساس ذات هر موجودی اون را خلق کرده. مثلا خدا تعیین نکرده این سیاه باشه و اون سفید بلکه ذات این سیاه بوده و ذات اون سفید. مثل این که بگیم مثلا نقشه ساخت ما از ازل وجود داشته و خدا نقشی در آن نداره. خدا فقط از روی این نقشه ما را خلق کرده. من توصیه می کنم این قسمت از کتاب عدل الهی مطهری را حتما بخوانید تا سفسطه آن را خودتان ببینید.
    این سفسطه دقیقا تیر خلاصی به اعتقادات دینی من بود و با تشکر از آقای مطهری روح من آزاد شدو مذهب را کنار گذاشتم.

    پاسخحذف
  3. کاملا با نظر اولتون موافقم
    ولی درمورد اونچه که مطهری گفته، همش تناقضه با اینکه ذات ما با ذات خدا یکیه!
    اگه خدا عامل اجرایه، پس پدیدآورنده ذات ما کیه؟

    پاسخحذف
  4. سلام خسته نباشید
    با نظرتون مخالفم
    اینجوری که میگویید نیست!هرچیزی حکمتی داره تازه از بعضی حکمتها هم ما انسانها می توانیم آگاه شویم وباشیم.
    یاعلی مدد

    پاسخحذف
  5. حکمت!!
    من یه موجود زنده هستم با قدرت خلاقیت و تفکر
    و خردی دارم تا خوب و بد رو از هم تشخیص بدم!
    این حکمتی که تا یه سوالی می پرسیم مثل چماق میاد روی سرمون، واقعا من و عصبانی می کنه!
    اگه عقلمون قد نمی ده چرا مسئله رو حاد می کنیم و بهش حکمت می بندیم!!؟

    پاسخحذف
  6. یهدا جان گل گفتی
    تو خونه ما تبعیض غوغا کرده

    پاسخحذف
  7. دنیا تنها 5سال فرصت دارد!!!
    سازمان حفاظت از محیط زیست هشدار داد ...
    بروزم

    پاسخحذف
  8. یهدا جان چون موضوع خوبی را مطرح کردی من رفتم و در قران آیه های تبعیض و حال کردنهای اللهمان را پیدا کردم و در اینجا یک نوشته از فرهنگ ایرانی خودمان را میآورم همراه با مقایسه آن با فرهنگ عربی اسلامی تحمیلی :
    فرهنگ ایرانی:
    دادار ایران هیچکس را بر دیگری برتری نمیدهد و همه برای او یکسانند.
    فرهنگ عربی اسلامی تحمیلی:
    الله هر که را بخواهد بیحساب روزی میدهد ! هرکه را خواهد به راه راست هدایت میکند ! هرکه را میخواهد میآمرزد! هرکه را خواهد خاص رحمت خود میکند! هر که را خواهد عذاب میدهد! پاره ای از پیغمبران را بر پاره ای دیگر برتری دادیم! الله هر که را بخواهد گمراه میکند! و هر که را به خواهد به راه راست میبرد! الله برخی از شما هارا بر بعضی دیگر برتری داده ایم!!!
    بنگر چگونه بعضی را بر بعضی دیگر برتری داده ایم!!!
    (این خدای اسلام هم تبعیض و برتری را خودش میگذارد هم اجازه به ما نمیدهد که کاری برای نجات خودمان بکنیم هم پیغمبر برایمان میآورد تا اگر براه راست نرفتیم ایشان سرمان را بدست علی سر برش ببرد تا خودش و اطرافیانش بروند در بهشت و خدایشان برایشان خانم بیآورد !!!)
    سوره 2 آیه 212-213-254-284
    سوره 3 آیه 25-26-72-73-129
    سوره 4 آیه 160
    سوره 5 آیه 40
    سوره 6 آیه 39
    سوره 16 آیه 71
    سوره 17 آیه 21
    سوره 29 آیه 21.......
    بازم سوره تبعیض در قران هست تا دلت بخواد فعلا" همین قدر بس است.

    پاسخحذف
  9. ممنون از این همه دلیل موجه نوشین جان
    بهت حتما سر می زنم

    پاسخحذف
  10. انسانها متفاوت اند. قابلیتهای یکسان ندارند. هرکدام بهر کاری آفریده شده اند. باید خودشان را در کشاکش روزگار کشف کنند و ...

    پاسخحذف
  11. یهدا جان هیچکدام از وبهایم فیلتر نشده اند اشتباهی رخ داده

    پاسخحذف
  12. با اجازه شما را لینک کردم

    پاسخحذف
  13. سلام
    من واقعا متاسفم كه دين اسلامي رو كه كاملترين دينه در بين اديان اينجوري بد ميگين اساسا من به اين معتقدم با كسي بايد بحث كرد كه منطق حاليش باشه ولي شما ها با منطق كاري ندارين فقط هر چرت و پرتي رو كه به شما ها ياد ميدن تكرار ميكنين . الان كشورهاي غربي گرايش شديد دارن به همين اسلام شما كجاي كاريد ديگه كاسه داغتر از آش كه نميتونيد باشيد .

    حال نبايد شما ها اگر عقده اي داريد و مشكلي در زندگي تون بوجود اومده همه رو به پاي اسلام بذاريد .

    غربي كه دم از تمدن ميزنه زن رو يك وسيله فرض ميكنه و پشيزي براي زن ارزش قائل نيست ولي دين اسلام بالاترين ارزش رو مقام زن مي دونه همون عرب عربي كه مكنين پامبر اكرم (ص) بود كه اومد زنده بگور كردن دختران رو از بين برد .و .....

    دوباره ميگم خداوند همه ما و شما ها رو به راه راست هدايت كنه انشا ا...

    پاسخحذف
  14. آقای جعفر
    اگر غرب تمایل به اسلام داره، نه همین اسلامه
    شما برو اسلام غرب رو با "همین اسلام" مقایسه کن، اصلا مثل هم نیستن!
    اینور دنیا گوشه اتاقت، یا چه می دونم گوشه یه حسینیه پای منبر یه کلاهبردار نشستی از هیچ جا خبر نداری!
    اسلام اونور یه سرگرمیه گروهیه که نیاز اجتماعی بودن انسان رو کاملا برطرف می کنه!
    اینکه دین اسلام بالاترین ارزش رو واسه زن می دونه، جل الخالق داره ها! این و از کجا اوردی نوشتی؟!
    البته اگه ارزش زن اینه که یک کلفته که شما مردا می تونید 40 تا 40 یه جا با هم داشته باشید و تازه اون دنیا هم کلی از همین خانما واستون ریخته، بنده حرفی ندارم!
    محمدم اگه اون کار و کرد واسه منفعت خودش بود که دختر بچه های 6 -7 ساله واسش زیاد شن!!!

    ضمنا خداوند همه شماها رو به راست هدایت کنه!!!

    پاسخحذف
  15. درود

    سپاسگزار از کامنتت

    مشکل میدونی چیه؟ مشکل اینه که انسانها در طول تاریخ اشتباهات و جنایات و هر چیزی رو گفتن یکی اون بالاست به نام خدا که فلان دستورو داده. هر جنایتی انجام دادن و گفتن دستور خداست. میخواستی مطمئن بشی دستور خداست باید از خود خدا میپرسیدی. خدا کجاست؟ طبقه هفتم آسمون تو عرش.

    یک روز موبدان زرتشتی تو سرزمین خودمون جنایت میکردن به دستور خدا و یک روز خاخام های یهودی جنایت می کردن و بعد نوبت کشیش های مسیحی بود و بعد از تمام اینها دنیا چشمش به جمال اسلام ناااااااااااااب محمدی روشن شد که از پیغمبرش تا خلفای پس از پیغمبرش و مبلغین دین پیغمبرش هر جنایتی می کردند به دستور همون خدا.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  16. بله
    اسلام ناب محمدی!!
    دین جنایت و فساد و تجاوز و غارت و وحشیگری!

    پاسخحذف
  17. بازم سلام
    در مورد این پستت باید بگویم که آره.خدا بعضی از بنده هاش رو بیشتر از دیگرون دوست داره اما اگر معتقد هستیم که خدا عادل است پس بین بنده هاش به عدالت رفتار میکنه.دوست خوبم اینکه بعضی ها دست به آهن می زنند طلا می شه و می ریزه جلوی پاشون دلیل اینکه خدا بیشتر دوستشون داره نیست.بلکه اتفاقا این افراد رو خدا بهشون مال و ثروت می ده و ازشون هم بیشتر طلبکاره.وای به حال کسی که این اموال رو در راه ناصواب استفاده کنه.خدا در قرآن می فرماید و من یعمل مثقال ذرة خیرأ یره و من یعمل مثقال ذرة شرأ یره پس بابت هر کار خیر و هر کار شر حتی اگر به اندازه ذره ای باشد و ناچیز هم باشد باید جواب پس بدهیم.یکی از شکرگذاریهای من از خدا همواره این بوده که بهم مال و ثروت زیادی نداده و بهم اونقدر فهم و شعور داده که بیزار باشم از مال دنیوی و این زندگی فانی و بی ارزش و به این خاطر بی اندازه از آفریدگار ممنونم.
    دوست داشتن خداوند فقط به تقوی و پرهیزگاری انسانها و آدم بودن و انسان بودن آنها بر می گرده.اینو بدونین که انسانهای متقی و پرهیزگار و خداپرست بیشتر در معرض امتحان الهی هستند و بیشتر سختی می بینند.زندگی فقط این دنیای فانی و بی ارزش نیست.زندگی پس از مرگ تازه شروع می شه و اونوقته که فرق بین انسانها مشخص می شه.سعی کنیم برای اینکه بنده خوب و مقرب درگاه الهی باشیم آدموار و انسان وار زندگی کنیم.به قول سعدی علیه الرحمه:
    عبادت به جــز خدمت خلق نیست
    به تسبیح و سجاده و دلق نیست
    ممنون و موفق باشین

    پاسخحذف